Systemkamera

Jag har under många år velat ha en systemkamera och när jag konfade mig i somras fick jag pengar i konfpresent så att jag skulle kunna köpa just en systemkamera. Jag hittade dock inte en kamera jag ville ha förens för några veckor sen när jag var på fotomässan och kollade. Den systemkameran jag bestämde mig för att köpa är av märket Canon och den passar mig perfekt!
 
Jag inte haft en systemkamera tidigare så nu håller jag på att lära mig olika inställningar och hur den funkar. Det är mycket roligare att leka med olika inställningar än att bara ha auto-inställningen hela tiden. Jag två objektiv till den, ett standardzoom (18-55mm) objektiv och ett porträtt (50mm) objektiv. Objektivet med standardzoom ingick med kameran och porträtt objektivet var på specialpris om man köpte det samtidigt som kameran, annars hade jag väntat med att köpa det sistnämda objektivet.
 
Majoriteten av alla bilder på bloggen kommer nu att fotas med min nya älskling (undantaget är såklart de bilder jag fotar när jag inte kan ha/har kameran med mig). Jag tycker väldigt mycket om kameran och den har blivit min nya partner in crime :D
 
Ni får ha en fortsatt fantastisk tredje advent!♥

Kommentarer
Melinda/Felicia

Den kameran är så bra! Har en Canon 650 D och den är super <3

2013-12-15 | 15:52:15
Bloggadress: http://felindasfoto.blogg.se
Johanna

åh kan man filma med den också? c: ♥

2013-12-15 | 16:48:24
Bloggadress: http://overklighet.blogspot.com

Kommentera inlägget här

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Blogg

Kommentar

Trackback