Amerikanska pannkakor

Jag gjorde supergoda amerikanska pannkakor till lunch i helgen. Alltså på riktigt, prisa gudarna för dessa skapelser, det är så himla gott!
 
Här är receptet om ni är sugna på att äta dem↓
 
Till ca 15 st pannkakor
50 g smör
2 1/2 dl mjölk
2 ägg
3 dl mjöl
1 msk strösocker
2 tsk bakpulver
1/2 tsk salt
 
1. Smält smör på svag värme i en kastrull. Häll sedan i mjölken och låt den bli fingervarm.
2. Knäck äggen och vispa ihop i en bunke. Häll i mjölken och vispa det jämnt.
3. Blanda mjölet med socker, bakpulver och salt i en annan bunke och rör om med tex en gaffel. Häll ner blandningen i bunken med smeten.
4. Rör om med något bra som typ en träslev. Smeten ska vara ganska klumpig och kladdig, så rör bara tills mjölet har blandats ner i smeten.
5. Häll i smör/olja/whatever i en stekpanna och börja steka pannkakorna när pannan blivit varm.
6. När det har bildats små bubblor på sidorna och mitt på pannkakan kan du vända på den och steka andra sidan.
7. Gör så stora pannkakor du vill. Jag brukar ha ca två pannkakor i pannan samtidigt, då blir de lagom mellanstora. 
8. Ät och njut! Jag rekomenderar att de äts med antingen banan, bär, nutella, sirap eller något annat sött och galet gott.
 
Vad gillar ni att äta till amerikanska pannkakor?♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Blogg

Kommentar

Trackback