Nu kör vi!

Jag köpte lite nya träningskläder för nån vecka sen för sånt behöver man ju när man tränar. För tro det eller ej, men jag har kommit igång med träning igen. I höstas försökte jag ju springa regelbundet och så men det blev inte riktigt som jag tänkt mig med det. Men nu ska jag klara det här. Jag har nämligen en liten vision om att leva lite hälsosammare och träna så där lagom många gånger i veckan. Alla säger ju att det är bra för både den fysiska och mentala hälsan så det är väl på tiden att jag börjar.
 
Självklart gör jag bara detta för att göra min kropp stark & bra och jag tänker absolut inte sluta äta kakor/bröd/pasta/whatever och enbart köra på strikt übernyttig mat för att jag "måste äta kalorisnålt och nyttigt", sånt är bullshit enligt mig. Vårat samhälle är fullt av så himla många olika dieter och andra tillvägagångssätt för viktnedgång. Jag blir så förbannad på alltihop. Det är klart att man ska äta hälsosamt men jag tänker att man ska leva på ett sätt som gör att man mår bra. Inte bara äta onyttigt men inte heller bara nyttigt, utan att man har någon typ av balans mellan dem. Jag tränar, äter bra mat, fikar om jag vill och gör vad tycker känns bäst. Riots not diets, kom ihåg det!
 
Och sen, bli inte lurade av att det råkar vara i början i Januari som jag börjar träna. Det här är inte ett nyårslöfte eller något "New year, new you"-snack utan jag har tänkt på detta ett tag och förra veckan drog jag igång. Vi får dock se hur länge jag pallar träna flera gånger i veckan sen när skolan och allt plugg drar igång på riktigt. Men jag hoppas ändå att det här kommer att fungera. Jag får helt enkelt se till att det fungerar, det kan ju ingen annan göra åt mig. Åh, det är så jobbigt att ha eget ansvar hela tiden, tycker inte ni också det? </3
 
Ha det fint!♥

Kommentarer
Sera

ÅHH!! Jag älskar o träna o köpa träningskläder, de du köpte var riktigt snygga också. Hoppas det inte blir som i höst, utan att de verkligen går bra!! lycka till :D

2014-01-08 | 18:36:26
Bloggadress: http://confringo.blogg.se

Kommentera inlägget här

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Blogg

Kommentar

Trackback