Paris dag ett

Jag och min familj var en långhelg i Paris den 29/5 till 31/5. Det var dock tänkt att vi skulle vara där en dag till men tyvärr strulade det med bokningen av våra flygbiljetter och vi var därför tvunga att åka hem tidigt på morgonen den första juni istället för sent på kvällen. Men förutom det så var hela resan helt fantastikt och underbar och bara bäst!
 
Jag hade tänkt att visa lite bilder från resan i några inlägg här på bloggen. Ni kommer dock inte att kunna se alla bilder då jag tog ca 800 bilder och att visa alla dem skulle ju ta år! Så därför kommer jag att visa ett utplock av de bästa bilderna i kronologisk ordning med start från dag 1 ↓
 
Vårt plan gick vid halv sju på morgonen och vi behövde vara på Arlanda redan vid halv fem (!) På grund av det åkte vi hemifrån vid fyra och åt frukost på flygplatsen. Jag var så sjukt trött men ändå så väldigt pepp för vi skulle ju till Paris och där hade jag aldrig tidigare varit c:
 
Trots att vi var trötta så startade vårat Paris-äventyr direkt efter att vi lämnat resväskorna på hotellet. Vi började med att gå några kvarter bort från där vi bodde och kom sedan fram till denna otroligt vackra bebyggelse. För vi var ju trots allt turister och att se Eiffeltornet är ju faktiskt ett måste, eller hur?
 
 
En obligatorisk "Wow kolla Eiffeltornet, låt oss posa framför det"-bild
 
Vi valde dock att inte åka/gå upp i tornet på grund av att det var så galet mycket folk och lång kö. Ni förstår, min familj beskådar hellre turist-grejer än besöker dem. Så istället för att stå i den oändliga kön valde vi att gå längs en fin kanal i närheten.
 
Vi kom fram till Musée d'Orsay! Vi var dock så otroligt sega i hela kroppen så vi bestämde oss för att åka till hotellet och vila upp oss för att senare på kvällen gå in på museet. 
 
När vi kommit tillbaka till museet några timmar senare gick vi in och alltså wow, det var så coolt! Jag är ju kanske lite nördig när det gäller konst så jag fangirlade galet när vi såg att de hade en temporär Vincent van Gogh utsällning. Det var så himla underbart och otroligt att gå runt och se hans verk. Jag trodde aldrig att jag skulle få se så många van Gogh tavlor på samma ställe, wow säger jag bara! Och inte nog med det, de hade även till exempel en utsällning med impressionistisk konst vilket innebär att jag även såg tavlor som bla Claude Monet målat. Hur coolt är inte allt detta?! Jag var så himla lycklig efteråt, ja alltså helt ärligt är jag fortfarande det.
 
Efter det fantastiska besöket på Musée d'Orsay åt vi middag och sedan åkte vi tillbaka till hotellet. Dag två av vår Paris-resa kan ni läsa om imorgon. Ha det bra så länge!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Blogg

Kommentar

Trackback