Paris dag tre, del två

Nu kommer fortsättningen av bilderna från den tredje och sista dagen av Paris-resan som jag och min familj var på den 29/5 till 31/5 ↓
 
Efter att vi sett Sacré-Cœur gick vi ner för baksidan av berget och där var det nästan helt tomt på turister.
 
Det känns som om jag bara lägger upp en massa bilder på hus, men de var ju så himla vackra så jag bara måste visa er.
 
 
Så här såg vissa tunnelbanenedgångar ut. Jag tycker att det var rätt tjusigt om man tex jämför med Stockholm där det bara är en blå skylt och ett stort T på en stolpe. 
 
Efter att vi gått långt och ätit lunch och sedan gått lite till kom vi till Galeries Lafayette vilket var ett stort fancy varuhus. Vi köpte ingenting då det nästan enbart såldes väldigt dyra märkeskläder så vi tittade bara runt lite innan vi åkte upp till taket av gallerian för att se på utsikten.
 
 
Efter vårt besök på gallerian gick vi vidare och stannade ett slag på ett cafe där vi fikade lite. Självklart åt både jag och Andrea Crêpes, det var sjukt gott!
 
Sedan begav vi oss vidare till Centre Pompidou, ett kulturhus med ett väldigt speciellt utseende. På husets utsida var det nämligen en massa rör som slingrade sig runt det, mycket fint och kul.
 
På insdan fanns tillskilland från utsidan inte så mycket rör, utan istället konst. Jag och pappa gick in på en utställning med verk av bla Magritte, Picasso, Klee och Matisse och det var hur coolt som helst!
 
Utsikten från Centre Pompidou's högre våningar var fantastiskt! Långt där borta ser man Sacré-Cœur och där hade vi ju varit tidigare samma dag.
 
Man såg till och med Eiffeltornet.
 
På kvällen åt vi en jättegod middag innan vi begav oss tillbaka hotellet. Morgonen därpå tog vi en taxi till flygplatsen och så åkte vi hem till Sverige igen.
 
Vår vistelse i Paris var helt otrolig och väldigt kul. Vi var inte där så längre men vi hann ändå se och uppleva en massa olika saker. Jag skulle verkligen vilja åka dit igen någon gång och se ännu mer av den fantastiska och vackra staden.
 
Så som jag nämnde tidigare så var det här de sista bilderna jag hade tänkt att visa från Paris och jag hoppas att ni tyckte att det var intressat eller iaf lite kul att se och läsa om resan. Nu får ni ha en fortsatt fin dag!♥

Kommentarer
ellenlundis

Så fina foton du tar! :D

2014-07-21 | 20:21:32
Bloggadress: http://finlandsgullet.wordpress.com/
Elza

Men faaan vad du är snygg står inte ut

2015-01-19 | 22:54:02
Bloggadress: http://www.rymdkrig.blogspot.se

Kommentera inlägget här

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Blogg

Kommentar

Trackback