Paris dag två, del ett

Nu kommer bilder från dag två av min familjs Paris-resa som vi gjorde i slutet av Maj tidigare i år ↓
 
Dag två började med att vi tog tunnelbanan mot Notre-Dame. Självklart gick vi en bit också, det är ju så man upplever så mycket som möjligt av en stad. Man ser så mycket mer om man traskar än om man åker med lokaltrafiken, så om ni inte redan gör det: börja gå!
 
Paris var verkligen så pittoreskt som jag hade föreställt mig. Alla hus och gator var så himla vackra och det var caféer överallt, hur mysigt som helst!
 
 
Trots att Paris inte är en så "hög" stad som tex New York med en massa skyskrapor tittade jag upp mot husen väldigt ofta. Det man såg av husens arkitektur utifrån såg nämligen väldigt vackert och nästan lite romantiskt ut, det var verkligen superfint.
 
Här kom vi fram till Notre-Dame som var en så otroligt maffig och vacker kyrka.
 
Precis som med Eiffeltornet gick vi inte heller in här (surprise!), utan vi beskådade istället Notre-Dame från utsidan. 
 
Arkitekturen var helt fantastisk.
 
Herregud vad vacker den var, ja ni ser ju själva!
 
Efter att vi skådat den fantastiskt maffiga kyrkan åt vi lunch på ett närliggande café.
 
Jag åt en typ av lunch-crêpe, det var mycket gott!
 
Då vi gjorde så mycket olika grejer på fredagen så får inte alla bilder plats i ett inlägg och därför får ni se det vi gjorde efter lunchen i ett annat inlägg lite senare, kram!♥

Kommentarer
Clara

Åh så fint och mysigt! :D

2014-07-14 | 19:03:02
Bloggadress: http://mittlivsomjonsson.blogg.se
ellenlundis

Jag har aldrig var till Paris. Men va fint det ser ut att vara där. :)

2014-07-21 | 20:19:42
Bloggadress: http://finlandsgullet.wordpress.com/

Kommentera inlägget här

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Blogg

Kommentar

Trackback